Τελευταία Νέα:

Τι πρέπει να ξέρετε για να ελέγξετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μόνοι σας

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν πρέπει να γίνεται ποτέ στα τυφλά, αλλά πάντοτε πρέπει να συνοδεύεται από ένα έλεγχο σε κάθε μέρος του αμαξώματός του, αλλά και στα έγγραφά του. Δείτε παρακάτω πως μπορείτε να κάνετε μόνοι σας κάποιους βασικούς ελέγχους, από όπου μπορείτε να διαπιστώσετε κατά πόσο «καθαρό» είναι το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει.
Έλεγχος από το τηλέφωνο
Κάνε την αρχή με ένα τηλεφώνημα στον ιδιώτη ή τον έμπορο που πουλάει το αυτοκίνητο για να καταλάβεις με τι άνθρωπο έχεις να κάνεις. Παρατήρησε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο θα σου «πουλήσει» το αυτοκίνητο. «Καίγεται» να το δώσει ή… δεν του «καίγεται» καρφί; Αυτό που θέλεις να ακούσεις είναι έναν άνθρωπο που ξέρει πολλές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο του, ακόμα και αν είναι το 2ο ή το 3ο χέρι.
  • Πρέπει να ρωτήσεις αν έχει ενημερωμένο βιβλίο σέρβις
  • Αν το αγόρασε καινούριο ή μεταχειρισμένο και από που (από ιδιώτη ή από έμπορο)
  • Αν έχει τρακάρει ποτέ
  • Αν είναι βαμμένο και που
  • Αν έχει ενημερωμένο βιβλίο σέρβις
Έλεγχος του εξωτερικού

1. Χρώμα

Αν ο ιδιώτης (ή ο έμπορος) είναι σωστός και θέλει να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις το αυτοκίνητο, τότε θα έχει το αμάξι του φρεσκοπλυμένο. Κράτησε μια απόσταση από το αυτοκίνητο και προσπάθησε να το παρατηρήσεις αν ταιριάζουν τα κομμάτια του αυτοκινήτου χρωματικά; Μήπως η πόρτα ή τα φτερά έχουν ελαφρώς διαφορετικό χρώμα;
Αν δεν καταλαβαίνεις κάποια διαφορά, πλησίασε και χάιδεψε τις λαμαρίνες. Το κακά βαμμένο αυτοκίνητο δεν θα έχει απαλή υφή, ενδεχομένως να έχει κάποιες φουσκάλες, το χρώμα μπορεί να έχει στάξει και να υπάρχουν τα λεγόμενα «δάκρυα» στα κατηφορικά σημεία της λαμαρίνας. Δώσε βάση στις λεπτομέρειες, στα χερούλια των θυρών, στις κολόνες του αυτοκινήτου, περιμετρικά του ουρανού.
Ωστόσο πρέπει να αν το αυτοκίνητο είναι βαμμένο δεν σημαίνει ότι είναι και κακό. Αυτό που πρέπει να ελέγξεις είναι αν έχει υποστεί κάποιο σοβαρό χτύπημα ή αν είναι στοκαρισμένο.
2. Χτυπήματα/γρατζουνιές/φανάρια
Εντάξει, σε αυτόν τον τομέα δεν χρειάζεσαι και ιδιαίτερη καθοδήγηση. Και μεταξύ μας δεν υπάρχει μεταχειρισμένο χωρίς γρατζουνιές! Το θέμα είναι να δεις πόσο σοβαρά είναι τα χτυπήματα και οι γρατζουνιές και να υπολογίσεις εκ των υστέρων το κόστος επισκευής τους. Έλεγξε τους αρμούς του αυτοκινήτου αν είναι ομοιόμορφοι σε όλες τις πλευρές. Έλεγξε αν τα φανάρια είναι θαμπά ή σπασμένα.
Έλεγχος εσωτερικού


1. Ηλεκτρονικές λειτουργίες

Μπες μέσα στο αυτοκίνητο, βάλτο μπροστά και άρχισε να πειράζεις όλα τα κουμπάκια, τους διακόπτες και τα χειριστήρια που ενεργοποιούν όλες τις ηλεκτρονικές λειτουργίες. Τσέκαρε αν το A/C δουλεύει κανονικά και αθόρυβα, έλεγξε τα φώτα σε όλες τις σκάλες, τα φλας, τα αλάρμ, το ράδιο και κατ’επέκταση τα ηχεία.
2. Καθίσματα/ταπετσαρίες
Τα καθίσματα πρέπει να ρυθμίζονται απροβλημάτιστα και αν το αυτοκίνητο είναι 3-πορτο να «διπλώνουν» εύκολα για την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Αν είναι φθαρμένα, μπορείς να υπολογίσεις το έξτρα κόστος επιδιόρθωσής τους. Αν οι ταπετσαρίες είναι βρόμικες θα χρειαστεί ένας καλός βιολογικός καθαρισμός μιας και μαζεύουν πάνω τους μικρόβια τα οποία εκτός από το ότι είναι ανθυγιεινά, προκαλούν και έντονη δυσοσμία. Από την άλλη, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο να βρεις ένα αυτοκίνητο με «πεσμένη» την ταπετσαρία στον ουρανό. Μην σε αποθαρρύνει το κόστος επισκευής της ξεκινάει γύρω στα 130€.
Μηχανή
Τα πράγματα που μπορείς να δεις ανοίγοντας το καπό είναι λίγα. Ιδανικά πρέπει να «πέσεις» από κάτω για να δεις τι συμβαίνει στη μηχανή. Ωστόσο, μερικά tips είναι πάντα χρήσιμα γι’αυτό δώσε προσοχή!
Έλεγξε τα λάδια με τον δείκτη λαδιού. Αυτό που πρέπει να σε ενδιαφέρει σε πρώτη φάση είναι να δεις καταρχήν, ότι υπάρχουν λάδια στον κινητήρα. Από εκεί και πέρα, η στάθμη του λιπαντικού πρέπει να είναι ανάμεσα στο επίπεδο min και max. Αν ο δείκτης λαδιού μόλις το βγάλεις έχει πάνω του μαύρο λάδι, τότε το αυτοκίνητο σίγουρα θα χρειαστεί σέρβις.
Άνοιξε το δοχείο με το ψυκτικό υγρό (παραφλού) και δες αν αυτό είναι καθαρό. Δεν πρέπει να υπάρχουν υπολείμματα λαδιού, ούτε να είναι μαύρο, ούτε να υπάρχουν σημάδια σκουριάς.
Το καπάκι του κινητήρα από πάνω πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και δεν εννοούμε να είναι καθαρό. Αυτό που είναι κακό σημάδι είναι να δεις υπολείμματα λαδιού πάνω και γύρω από το καπάκι που μπορεί να υποδηλώνουν διαρροή από τη φλάντζα. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε πρέπει να ανοιχθεί το καπάκι ή η κεφαλή του κινητήρα, το οποίο σημαίνει κόστος εργασίας, ανταλλακτικό φλάντζας και… ότι άλλο προκύψει κατά τη διαδικασία.
Τέλος, ρίξε μια ματιά στους ιμάντες. Θα τους δεις «γυμνούς» στο κέντρο και μπροστά από τον κινητήρα και αυτοί πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση, όχι ξεραμένοι και προφανώς, χωρίς φθορές.
Kάνε test drive

Το test drive είναι μια διαδικασία πολύ σημαντική κατά τη διάρκεια του ελέγχου. Αυτό θα σε βοηθήσει να καταλάβεις 1) αν το αυτοκίνητο σου ταιριάζει, σε βολεύει, αισθάνεσαι άνετα μέσα σε αυτό και 2) αν υπάρχουν «κρυμμένα» προβλήματα που μπορεί να εντοπίσεις στον κινητήρα, στις αναρτήσεις, στον συμπλέκτη, τα φρένα κλπ.

Αν λοιπόν αποκομίσεις καλή εικόνα τόσο από τον ιδιοκτήτη όσο και το αυτοκίνητο, αυτό είναι καλό σημάδι. Ωστόσο όμως, αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό, δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος. Για να σιγουρευτείς λοιπόν αν το αυτοκίνητο που αγοράζεις αξίζει τα λεφτά του, απλώς ζήτα τη βοήθεια κάποιου ειδικού και δεν θα χάσεις.