Λιγότερα μποτιλιαρίσματα, εξοικονόμηση καυσίμου έως και 15%, σταθερή και ως επί το πλείστον συνεχής κίνηση: Αυτό είναι το όνειρο κάθε οδηγού, που σπαταλά μέρες της ζωής του κάθε χρόνο περιμένοντας στα φανάρια των δρόμων, και το κάνει κάνει πραγματικότητα η Audi, με την τεχνολογία Traffic Light Information.

Πώς λειτουργεί

Η γερμανική μάρκα έχει αναπτύξει για τα αυτοκίνητά της μια τεχνολογία, που τους επιτρέπει να λαμβάνουν πληροφορίες από τα φανάρια για το πότε είναι κόκκινα και πότε πράσινα. Με βάση αυτά τα δεδομένα, ένα αλγόριθμος αναλαμβάνει να πληροφορεί τον οδηγό με δύο τρόπους. Ο πρώτος αφορά την ιδανική ταχύτητα με στόχο τα συνεχόμενα πράσινα φανάρια (Green Light Optimized Speed Advisory – GLOSA). Ο δεύτερος αφορά το χρόνο που μεσολαβεί μέχρι το πράσινο (Time-to-Green). Το GLOSA υπολογίζει την ιδανική ταχύτητα για να επωφεληθεί ο οδηγός από ένα "πράσινο κύμα". Για παράδειγμα, αν ο οδηγός ακολουθήσει την προτεινόμενη από το σύστημα ταχύτητα, στο επόμενο φανάρι θα φτάσει μόλις αυτό ανάψει πράσινο.

Πού λειτουργεί

Για να λειτουργήσει το σύστημα της Audi είναι προφανές ότι όχι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα φανάρια πρέπει να γίνουν αντίστοιχα έξυπνα. Χρειάζεται επομένως η δημιουργία της σχετικής υποδομής επικοινωνίας αυτοκινήτων φαναριών, η οποία χαρακτηρίζεται ως Vehicle-2-Infrastructure (V2I).


Προς το παρόν, το σύστημα Traffic Light Information λειτουργεί στην πόλη του Ντίσελντορφ (εικόνα) και στο Ίνγκολσταντ.
Προς το παρόν η σχετική υποδομή δημιουργήθηκε στο Ίνγκολσταντ και στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Ήδη από τα τέλη Ιανουαρίου 2020 το δίκτυο περιλαμβάνει 150 φανάρια κυκλοφορίας. Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού, οι περισσότερες από τις διασταυρώσεις στο Ντίσελντορφ, 450 από τις συνολικά περίπου 600 εγκαταστάσεις, θα συνδεθούν, με αποτέλεσμα οι οδηγοί των Audi σε αυτές να απολαμβάνουν την ευκολία, την ασφάλεια και την εξοικονόμηση καυσίμου της πολύ όμορφης αυτής σχέσης του αυτοκινήτου τους με τα φανάρια κυκλοφορίας.

Το πρακτικό όφελος

Με τη νέα τεχνολογία της Audi, oι οδηγοί δεν χρειάζεται να επιταχύνουν άσκοπα, δεν αγχώνονται και οδηγούν με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το σύστημα προτείνει τη σταδιακή μείωση της ταχύτητας περίπου 250 μέτρα πριν από τα φανάρια, ώστε ο οδηγός και τα αυτοκίνητα που τον ακολουθούν να φτάσουν στη διασταύρωση όταν το φανάρι γίνει πράσινο. Αυτό μειώνει τις συνεχείς εναλλαγές ταχύτητας και τα σταμάτα – ξεκίνα. Όπως είναι γνωστό, η φάση της εκκίνησης σε ένα αυτοκίνητο είναι αυτή που επιβαρύνει περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.
Εάν η στάση σε κόκκινο φανάρι δεν μπορεί να αποφευχθεί, το σύστημα εμφανίζει τα δευτερόλεπτα που απομένουν μέχρι να ανάψει και πάλι το πράσινο. Αυτό συμβάλει στην καλύτερη ροή της κυκλοφορίας, καθώς οι οδηγοί δεν πιάνονται εξ' απήνης και είναι πάντα έτοιμοι για άμεση εκκίνηση.
Στην πιλοτική φάση της έρευνας, η Audi μέτρησε το όφελος της εξοικονόμησης καυσίμου σε 15%, ένα τεράστιο ποσοστό σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη παθητική τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου -ή ενέργειας αν πρόκειται για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.