Τελευταία Νέα:

Γιατί δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα



Η έρευνα έγινε από το Κέντρο Ερευνών Καθαρής Ατμόσφαιρας του Πανεπιστημίου του Surrey στη Μεγάλη Βρετανία και τα δεδομένα προήλθαν από 10 διαφορετικές χώρες παγκοσμίως.
Το κύριο στοιχείο στο οποίο επικεντρώθηκε ήταν η συγκέντρωση βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων (PM2.5) μέσα στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κίνησης σε ώρες αιχμής το πρωί και το απόγευμα, αλλά και σε μη ώρες αιχμής στη μέση της ημέρας.

Η έρευνα εξέτασε το ύψος των σωματιδίων εντός του εσωτερικού σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, όταν τα παράθυρα είναι κλειστά και λειτουργεί ο κλιματισμός με ανακύκλωση αέρα, όταν τα παράθυρα είναι κλειστά και λειτουργεί ο εξαερισμός και όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά.

Το αποτέλεσμα έδειξε ότι η υψηλότερη συγκέντρωση βλαβερών σωματιδίων συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο κινείται με τα παράθυρα ανοιχτά, αφού στο εσωτερικό εισέρχονται 80% περισσότερα σωματίδια PM2.5 συγκριτικά με την περίπτωση που τα παράθυρα είναι κλειστά και λειτουργεί η ανακύκλωση.



Επίσης, αποδείχθηκε ότι κατά τις ώρες μη αιχμής η παρουσία βλαβερών σωματιδίων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με τα παράθυρα ανοιχτά μειωνόταν κατά 91% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το πρωί και κατά 40% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το απόγευμα.

Σημειώστε πάντως ότι εκτός των αποτελεσμάτων της παραπάνω έρευνας, η οδήγηση με ανοιχτά τα παράθυρα ιδίως στην εθνική, επιβαρύνει και την κατανάλωση του αυτοκινήτου λόγω της αλλοίωσης της αεροδυναμικής του.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αρκετά νέα αυτοκίνητα προειδοποιούν με μήνυμα στον πίνακα οργάνων τον οδηγό να μην κινείται με ανοιχτά παράθυρα, ώστε να κερδίσει σε κατανάλωση αλλά και εκπομπές ρύπων.


-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.