Τελευταία Νέα:

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Απέτυχε το σύστημα. Όχι οι μαθητές.


Στα διαχρονικά προβλήματα της μαθηματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, που τα τελευταία χρόνια εντάθηκαν, αποδίδει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία την μαζική αποτυχία των εξεταζόμενων στα μαθηματικά στις Πανελλαδικές, όπου το 61% έγραψε κάτω από τη βάση

Στην ανακοίνωσή της, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) υπογραμμίζει ότι η μαζική αποτυχία στα μαθηματικά δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων, αλλά αντανακλά την αποτυχία του συστήματος. 

Υπογραμμίζει ότι στην Ελλάδα το πρόβλημα συνδέεται με την ανάπτυξη μιας «μαθηματικοφοβίας» και επισημαίνει τη βαριά διαχρονική ευθύνη όσων σχεδιάζουν τις σχετικές πολιτικές σε πλήρη απομόνωση από τους επιστημονικούς προβληματισμούς της μαθηματικής κοινότητας. 

Επίσης, η ΕΜΕ στηλιτεύει τις πολιτικές που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια: «Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντάθηκαν με τις γνωστές ελλείψεις και κακές πρακτικές του σχολικού μας συστήματος: αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις στην ύλη του Λυκείου, εξαφάνιση επιμορφωτικών δομών, εξεταστικοκεντρική στοχοθεσία, έλλειψη εκπαιδευτικών, ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες χωρίς καμία προετοιμασία». Και επισημαίνει ότι «η αποτυχία εκτινάχτηκε από την συστημική αλληλεπίδραση αυτών των σχολικών συνθηκών με τις παράλληλες δομές ενισχυτικής και συμπληρωματικής εκπαίδευσης: τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα».