Ιούνιος 2023: Για πρώτη φορά πουλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά παρά diesel
Δεν έχουν επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην ηλεκτροκίνηση χωρίς λόγο.
Το ηλεκτρικό μέλλον των αυτοκινήτων είναι προγεγραμμένο και ξεκάθαρο, καθώς η Ε.Ε. έχει βάλει στόχο να είναι από το 2035 όλα τα οχήματα αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους.
Ναι, το δίκτυο φόρτισης δεν είναι ακόμα αρκετό να απαλλάξει από το άγχος ιδιοκτήτες EV. Ναι, λίγα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν αυτονομία που να συγκρίνεται με τα βενζινοκίνητα. Ναι, οι τιμές τους είναι αρκετά πιο ψηλά από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όλα τα παραπάνω ισχύουν απόλυτα, όμως όλες οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα, ώστε πολύ άμεσα, η αγορά και κατοχή ηλεκτρικού μοντέλου να είναι παραπλήσια με την αγορά και κατοχή ενός βενζινοκίνητου οχήματος.
Ο κόσμος βλέπει πλέον πως αντί να «πολεμάει» τα ηλεκτρικά, είναι πιο κερδισμένος εάν τα μάθει, τα γνωρίσει, τα χρησιμοποιήσει και τα απολαύσει. Οι αριθμοί πωλήσεων του Ιουνίου που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δεν λένε ψέματα - η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βρίσκεται σε πτωτική πορεία και αυτή των ηλεκτρικών, σε μόνιμη άνοδο.
Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε σε μόλις 13,4% τον Ιούνιο του 2023, το οποίο είναι σημαντικά χαμηλότερο από το 17,4% που είχε τον Ιούνιο του 2022.
Ναι, το δίκτυο φόρτισης δεν είναι ακόμα αρκετό να απαλλάξει από το άγχος ιδιοκτήτες EV. Ναι, λίγα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν αυτονομία που να συγκρίνεται με τα βενζινοκίνητα. Ναι, οι τιμές τους είναι αρκετά πιο ψηλά από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όλα τα παραπάνω ισχύουν απόλυτα, όμως όλες οι κυβερνήσεις της Ε.Ε. έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα, ώστε πολύ άμεσα, η αγορά και κατοχή ηλεκτρικού μοντέλου να είναι παραπλήσια με την αγορά και κατοχή ενός βενζινοκίνητου οχήματος.
Ο κόσμος βλέπει πλέον πως αντί να «πολεμάει» τα ηλεκτρικά, είναι πιο κερδισμένος εάν τα μάθει, τα γνωρίσει, τα χρησιμοποιήσει και τα απολαύσει. Οι αριθμοί πωλήσεων του Ιουνίου που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δεν λένε ψέματα - η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βρίσκεται σε πτωτική πορεία και αυτή των ηλεκτρικών, σε μόνιμη άνοδο.
Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε σε μόλις 13,4% τον Ιούνιο του 2023, το οποίο είναι σημαντικά χαμηλότερο από το 17,4% που είχε τον Ιούνιο του 2022.
Η μικρότερη ζήτηση επέτρεψε στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να ξεπεράσουν τα ντίζελ για πρώτη φορά σε συνολικές πωλήσεις. Πράγματι, τα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων βρέθηκαν στο 15,1 τοις εκατό του συνολικού μεριδίου, μία σημαντική αύξηση από το 10,7 τοις εκατό τον Ιούνιο του 2022. Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα ήταν επίσης πιο δημοφιλή από τα ντίζελ με μερίδιο αγοράς 24,3%, ενώ τα PHEV αντιπροσωπεύουν το 7,9% (χαμηλότερα από το 8,2% τον Ιούνιο του 2022).
Η μελέτη της ACEA δείχνει ότι η βενζίνη παραμένει προς το παρόν ο βασιλιάς, με περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου των πωλήσεων, σε ποσοστό 36,3%. Αυτό μεταφράζεται σε 379.067 αυτοκίνητα, ή 11 τοις εκατό περισσότερα από ό,τι τον Ιούνιο του 2022.
Συνολικά, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων (όλων των τύπων κινητήρων) σημείωσαν άλμα στην ΕΕ κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023 κατά 17,9 τοις εκατό σε 5,4 εκατομμύρια οχήματα, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 21 τοις εκατό χαμηλότερο σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, πριν από την πανδημία.
Η μελέτη της ACEA δείχνει ότι η βενζίνη παραμένει προς το παρόν ο βασιλιάς, με περισσότερο από το ένα τρίτο του συνόλου των πωλήσεων, σε ποσοστό 36,3%. Αυτό μεταφράζεται σε 379.067 αυτοκίνητα, ή 11 τοις εκατό περισσότερα από ό,τι τον Ιούνιο του 2022.
Συνολικά, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων (όλων των τύπων κινητήρων) σημείωσαν άλμα στην ΕΕ κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023 κατά 17,9 τοις εκατό σε 5,4 εκατομμύρια οχήματα, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι κατά 21 τοις εκατό χαμηλότερο σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, πριν από την πανδημία.
Η ACEA επισημαίνει ότι οι εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού αποτελούν όλο και λιγότερο πρόβλημα, αν και οι άνθρωποι πρέπει ακόμη να περιμένουν πολύ καιρό για ορισμένα μοντέλα.
Με τους κανονισμούς Euro 7 που προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ το 2025, αναμένουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με τους κανονισμούς Euro 7 που προβλέπεται να τεθούν σε ισχύ το 2025, αναμένουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο όμιλος VW έχει ήδη προειδοποιήσει ότι τα μικρά μοντέλα (Polo, Ibiza, κ.α.) κινδυνεύουν, καθώς η προσαρμογή των κινητήρων τους για να συμμορφωθούν με την αυστηρότερη νομοθεσία μπορεί να καταστήσει τα μοντέλα αυτά πολύ ακριβά, με καπέλο έως και 5.000 ευρώ.
Γιώργος Παλληκάρης
Γιώργος Παλληκάρης
-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.