Τελευταία Νέα:

Αλλάζουν όλα στους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας


Κοσμογονικές αλλαγές αναμένονται σε ό,τι αγορά στο οδικό δίκτυο της χώρας, έως το τέλος της δεκαετίες και έπεται συνέχεια.
Αυτή τη στιγμή το οδικό δίκτυο της Ελλάδας, διαθέτει περίπου 2.350 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητόδρομων, εκ των οποίων τα περίπου 2.160 χιλιόμετρα με διόδια.

Είναι ένα από τα πιο σύγχρονα οδικά δίκτυα της Ευρώπης καθώς η χώρα μας άργησε πολύ στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι από αυτούς να έχουν ολοκληρωθεί σχετικά πρόσφατα.

Η καθυστέρηση, δηλαδή, χωρίς να είναι ποτέ ζητούμενο, συνέβαλε στην ανάπτυξη δικτύων με σύγχρονα χαρακτηριστικά, ενώ σχεδόν στο σύνολο τους οι άξονες αυτοί λειτουργούν κάτω από καθεστώτα παραχωρήσεων, από το Ελληνικό Δημόσιο.



Το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων περιλαμβάνει:

► Την Εγνατία Οδό με 670 χιλιόμετρα αλλά και τους κάθετους προς αυτήν άξονες, δηλαδή το Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας με ακόμα 213 χιλιόμετρα

► Την Ολυμπία Οδό στο υπό λειτουργία τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα μήκους 203 χιλιομέτρων, την Ιόνια Οδό στο τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα μήκους 196 χιλιομέτρων, την Νέα Οδό στο τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια μήκους 172,5 χιλιομέτρων

► Τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στο τμήμα Κόρινθος-Καλαμάτα, Μεγαλόπολη-Σπάρτη και την Περιφερειακή Καλαμάτας μήκους 205 χιλιομέτρων,

► Τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου στο τμήμα Ράχες-Κλειδί μήκους 263 χιλιομέτρων, την Κεντρική Οδό στα τμήματα Σκάρφεια-Ράχες με 57χλμ και Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 78,5 χιλιομέτρων

► την Αττική Οδό με μήκος 70 χιλιομέτρων και την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης με 31,4 χιλιόμετρα.

► Με στοιχεία κλειστού αυτοκινητόδρομου είναι επίσης ο άξονας Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα με μήκος 95 χιλιόμετρα και στον ΒΟΑΚ οι παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου και το τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος μήκους περίπου 40 χιλιομέτρων.

Έρχονται και έπονται και άλλα…

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που «τρέχει» τα μεγάλα οδικά έργα, προγραμματίζει μέχρι το καλοκαίρι στην Κεντρική Οδό να τεθούν σε λειτουργία τα τμήματα Λαμία-Ξυνιάδα 32,5 χιλιομέτρων και Τρίκαλα-Καλαμπάκα ενώ το 2025 θα δοθεί στην κυκλοφορία και το τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία συνολικά με 64,5 χιλιόμετρα. Με αυτές ολοκληρώνεται ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ευρύτερα γνωστός ως Ε65.

► Το 2025 αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία επίσης το νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χιλιομέτρων.

► Το 2026 εκτιμάται πως θα δοθούν στην κυκλοφορία τα τμήματα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με μήκος περίπου 27 χιλιομέτρων.

► Το 2027 αναμένεται να προστεθεί και το νέο τμήμα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης για το flyover και το Ιωάννινα-Κακαβιά.

► Ουσιαστικά μέχρι το 2030 το μήκος των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων θα φτάσει σχεδόν τα 2.800 χιλιόμετρα.

newsato.gr









-------------------------
To Almopia24.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, καθώς αυτές εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη, σχολιαστή ή αρθρογράφο.